SMO VM Cyklotrasy > Z Malých Karpat do Pováží

Cyklotrasy

Z Malých Karpat do Pováží

Cyklotrasa č. 022 začíná ve městě Stará Turá na místě Informací a napojuje se na cyklotrasu č. 5303 na Husitské ulici. Na kruhovém objezdu zabočíme doprava na ulici 8. apríla, která nás dovede až do následující zastávky, obce Vaďovce. V létě je v blízkosti města možnost rybolovu a koupání v rekreační oblasti Dubník a také se zde nachází zajímavá husitská věž. Po necelých 6 km po ul. 8. apríla se dostaneme do zmíněné obce Vaďovce, kde můžeme navštívit katolický kostel svatého Michala Archanjela z 15. století a historickou zvonici z 19. století. Pokračujeme přímo po silnici 5818. 8 kilometrů od počátku cyklotrasy navštívíme obec Hrachoviště, která leží v podhoří Malých Karpat pod vrcholem Plešivce. Nachází se zde Farský kostel navštívení Panny Márie. V obci se trasa setkává s Kopaničiarskou cyklomagistrálou. Další zastávkou je obec Višňové, která je bohatá na faunu, floru a různé přírodní zajímavosti. Nedávno zde byla objevená jeskyně, která však dodnes není zpřístupněná.
Dále pokračujte do historické obce Čachtice, kde je hlavní dominantou a největší turistickou atrakcí hrad Čachtice, který proslavila jeho majitelka Alžbeta Báthoryová. Hrad se nachází na úpatí Čachtického hradního vrchu, který je vyhlášený za národní přírodní památku. Obec nabízí pro turisty i několik dalších významných památek – za zmínku stojí například gotická kaplnka, renesanční kaštieľ, katakomby, barokní golgota. Trasa v obci Čachtice křižuje Malokarpatskou cyklomagistrálu a napojuje se na cyklotrasu č. 003. Nedaleko na jih ještě můžeme zvážit zastávku v Parku miniatur v obci Podolie.
Pokračujeme přímo po silnici č. 504 až do 6 km vzdáleného města na úpatí Malých Karpat, do Nového Mesta nad Váhom. Po vstupu do města zabočíme vpravo na ul. Budovatelská a pokračujeme přímo skrz celé město. Město nabízí mnoho zajímavých míst, které můžeme navštívit. Kostel Narození Panny Marie ze 13. století patří k nejšikmějším stavbám na Slovensku. Dále se tu nachází židovský hřbitov, muzeum, divadlo, překrásné sady a parky. Pokračujeme po ul. Slovanská a dostaneme se až na hlavní tah, kde zabočíme doprava na silnici č. 515 a napojíme se na cyklotrasu č. 020 (dále po cyklotrase č. 020 a v obci Rakoľuby rovně lze odbočit do Kálnice) po které pokračujeme přibližně 1,3 km směrem na obec Beckov. Na rozcestí zabočíme vlevo, kde se napojíme na cyklotrasu č. 002. Pokud bychom se chtěli městu vyhnout a jet po cestách se slabším provozem, v Čachticích zvolíme cyklotrasu č. 022, která nás dovede přímo na cyklotrasu č. 002. Zde pokračujeme po doleva proti proudu Váhu. Po približně 5 km na trase nás čeká další zastávka v historické obci Beckov, která leží na úpatí Považského Inovce, s její turistickou atrakcí a dominantou – zříceninou hradu Beckov. Hrad leží na 60 metrů vysokém bradle a je vyhlášen za národní kulturní památku. Směrem do cílové zastávky se po necelých 5 km můžeme zastavit na Zelené vodě. Jedná se o rekreační středisko s možností trávení volného času a oddychu. V obci Beckov se napojíme na cyklotrasu č. 2301, která nás zavede do naší další zastávky obce Krivosúd Bokovka, která svým návštěvníkům nabízí návštěvu lokality Bodovské rybníky, hlavně pro milovníky rybolovu. Je zde nově vytvořené jezero – zemník, které nabízí možnost rybolovu i koupání a rekreačního pobytu. Další zastávkou na naší cestě je obec Opatovce, která patří mezi nejstarší písemně doložené obce na Slovensku. Obec je vzdálená od města Trenčín přibližně 10 km a protíná ji Vážská cyklodráha.
Stále pokračujeme po cyklotrase č. 002, která nás zavede až do historického města Trenčín, které je významným centrem středního Pováží. Hlavní dominantou města je Trenčiansky hrad, který se týčí na strmém vápencovém bradle přímo nad městem a je vyhlášen za národní kulturní památku. Město nabízí velké množství kulturního, společenského i sportovního vyžití. Trasa nás zavede až do samotného historického centra. Naší další zastávkou je obec Nemšová, do které se dostaneme po silnici č. 507 (cyklotrasa 002), která vede podél řeky Váh a nabízí nádherný výhled na hrad a široké okolí Trenčianskeho regionu. Na půli cesty můžeme navštívit nejstarší poutní místo na Slovensku – Skalku nad Váhom, která je od cílové zastávky vzdálená necelých 6 km. Ze Skalky nad Váhou se nabízí možnost odbočení do Dolnej a Hornej Súči, odkud se dá pokračovat až do Šanova a Žítkové v Česku. Druhou volbou, jak se dostat do cíle, je sledování cyklotrasy č. 2301 po levém břehu Váhu, čímž se zcela vyhnete automobilovému provozu. Naše putování ukončíme v obci Nemšová, z níž je znovu možné odbočit směrem na Česko, přes Horné Sŕnie a Vlárský průsmyk dojedete do Brumova-Bylnice. Protože se však jedná o silnici I. třídy, doporučujeme využít jiného přejezdu.

Klikněte na mapu - podrobná verze 1:50 000

Úseky cesty typu "Silnice I. třídy" 0.18 km (0 %), 0:00
Stoupání v úsecích 21.62 km (35 %), 1:00
Klesání v úsecích 24.01 km (38 %), 0:56
Maximální výška 245 m n.m. ("Stará Turá")
Minimální výška 173 m n.m. ("(446)")
Převýšení 72 m
Celkem nastoupáno výškových metrů 339 m (sklon 1.6 %)
Celkem sjeto výškových metrů 356 m (sklon 1.5 %)
Maximální sklon do kopce 18.9 % (v úseku 90 m, (569) -> (635))
Maximální sklon z kopce 26.6 % (v úseku 94 m, (569) -> (635))

Zdroj: Mapy, itinerář, profil a statistiky byly vygenerovány počítačovým programem Cyklotrasy. (www.cyklotrasy.info)
EU
Bílé Karpaty
TENTO MIKROPROJEKT JE SPOLUFINANCOVÁN EVROPSKOU UNIÍ, Z PROSTŘEDKŮ FONDU MIKROPROJEKTŮ SPRAVOVANÉHO REGIONEM BÍLÉ KARPATY